Pagina's

zondag 21 oktober 2012

Kerst Granny Square

Gisteravond bedacht ik me dat het ook wel leuk zou zijn om een granny te haken met als hart een (kleine) ster.
Omdat ik afgelopen week al een kleine kerstster had gemaakt kon ik deze daar mooi voor gebruiken! En dat is volgens mij wonderwel gelukt!
Ik heb dat als volgt gehaakt:

Eerst de kleine ster uit het vorige blogbericht en dan zo verder:
1. Hecht met een andere kleur aan in een punt van de ster. Haak 7l en maak een hv in de volg. punt. Herhaal dit 5 keer
2. * Haak 3l (=1e st) en 2 st. in de eerste boog. 1l en 3 stokjes bij in deze boog. 1l en 1st in deze boog, 1st op de hv en 1st in de tweede boog. 1l st, 1l, 3st bij in de tweede boog. * Herhaal tussen * en * begin alleen met een st ipv de 3l.  Haak in de laatste boog: 1l 3st,1l 3st, 1l en sluit af met een hv.
Je hebt nu 12 groepjes van 3 st.
3. Ga met hv naar de eerste opening tussen 3st. *Haak hier 3l (=1e st) en 1 st, 2l en 2st. Haak nu 2l en dan 2v in de volg opening, 2l en dan 2v in de volg opening, 2l .* Haak tussen * en * nu 3 keer en sluit af met een hv.
Klaar is je Kerst Granny Square!

Ik heb de sterren nu met rood en wit gehaakt. Misschien is goud of zilver ook wel leuk. Moet ik alleen op zoek naar dat garen :-)

Succes ermee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten