Pagina's

zondag 20 januari 2013

Das of col

De sokken voor mijn man zijn af! Hij heeft ze meteen aangetrokken, het is er ook echt weer voor.

Mijn collega was bezig met een sjaaltje, dat wilde ik ook wel eens proberen, dus bij de winkel een bolletje "sjaaltjesgaren" gehaald en in een avond was het al af!
Het resultaat is leuk, maar ik vind het werk niet echt leuk, dus is denk dat het bij deze ene blijft.
 
 
 
 

Ik ben nu begonnen met een das of een col. Ik weet nog niet precies wat het wordt! Het patroontje is makkelijk
 
 

 
 
 
Patroon das.
 
Haak de breedte die je wilt hebben maar zorg dat je een aantal hebt dat deelbaar is door 3.
 
1. Haak 3 lossen en haak een vaste in de 6e losse vanaf de naald. * 3 lossen, 1v in de 3e vaste* haak dit tot het eind. Keer het werk.
2. 3 lossen. * 3 st. in de eerste opening, 1l * Ga zo door tot het eind. keer het werk.
3. * 3l. 1 v in de eerste opening* herhaal tot het eind. Keer het werk
 
Herhaal toer 2 en 3 tot de das lang genoeg is.
 
 
 

 
 
 

Ook ben ik lekker aan het lezen. Genoeg te doen dus! Fijne week!
 
 
 
 
 
 
 

 

3 opmerkingen:

  1. Met deze kou, denk ik dat het een col wordt, ook jij een fijne week, veel leesplezier
    Tineke
    bollies53.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helemaal blij met je ,welkom! Ik krijg nog te zien of het een col of een sjaal wordt hé
    Tineke
    bollies53.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als het af is zet ik vanzelfsprekend een foto op mijn blog!

      Verwijderen